Monday, October 27, 2008

enam

pada suatu hari,
arman dan arjun merentas hutan.

mereka datang dari sebuah kampung yang pelik. di tempatnya, lelaki berzakar paling besar akan mendapat keselesaan menjadi ketua kampung. dan tak perlu diterangkan, mereka berdua tidak memiliki kemaluan yang boleh bertanding.

entah bagaimana, mereka terpisah di tengah2 sesat gelap jalan. sendirian, mereka menerawang di mana2 ruang meraka mampu pijakkan.

tanpa disengajakan, tertembung si arman itu dengan seekor gajah ajaib.

"aku gajah putih sakti. minta saja dan aku beri"

arman dengan malu2 meminta zakarnya menjadi besar, agar dapat didapatkan tempat ketua kampung yang dimahukan semua orang.

siapa yang tidak mahu korup.

gajah itu bilang, "kau pulang dan tidur. esok hari akan kau dapatkan"
arman gembira.

dia berjaya pulang ke kampung selepas beberapa hari. dengan tidak menunggu masa, dia bertemu tok ketua dan menunjukkan alatnya.

secara automatis, arman sekarang ketua di sana.
arjun cemburu. dia desak temannya untuk memberikan rahsia atau tangkal dipakai. hatinya jadi iri.

arman yang luhur menceritakan satu-persatu.

tanpa lengah, arjun berdesup ke dalam hutan. mencari2 hingga sesat berkali2. tetap dia mahukan.

yang mana usahanya membuahkan hasil.

dengan cara yang sama, gajah ajaib itu bertanya hendakknya.

"aku mahu alatku terpaling amat maha besar. besar seperti milik kamu, wahai gajah sakti!"

tamak sekali.

selesai, dia mencari jalan pulang untuk tiba sebelum malam itu juga. begitu teruja, mungkin.

pagi esoknya, kampung itu disentak satu jeritan yang paling dahsyat pernah mereka dengarkan.

rupa2nya,
gajah itu betina.

16 comments:

ML Amnesia said...

Astaga.
Sabar je la.
Bhahaha!
Okayy.
I get it.
Kak Fynn ni.
Sabau je la.
Bhahaha!
I can't stop laughing.
Ahha.
Arjun dh jadi perempuan!

Farah Rosni said...

kerana tamak. inilah jadi nya.

i love me said...

ahahahah;)
this is cool..
kelakar!
let say if i jumpe gajah tu, ada 2 tempat yg ingin i besaukan.
eheheh;)

cherasepeai said...

aaaaaa! haha tamak lagi.

hasanah said...

hahahhhaaa.....
kelakar giler....
=]

katahatianakrazali said...

sis!
awesome gila cita sis.
buat sy hilang tensi di tempat kerja...
hehe...
good one! ;p

n u r i d r i n said...

tamak, maka nnt rugi.

dylalawey said...

ahahahahhaha
aduhaii

cikenwing said...

ni tamak habole name nyer..
ahahaha.. ;p

akma....L said...

hak3! ok ini klakar bangat!!

deedlebag said...

hahahahahaa. dem dem!

sarancak! said...

hahaha mcm cerita anjing dan tulang.tamak sgt, akhirnya tk dpt apa2 dan rugi.

aai syaqie said...

haha klaka jgk cerita ni

syaza nazura binti noor azmi:) said...

nice writing :)
huhuh .
keep it up ! :))


p/s . nak gelak .
ahahah .

antibiotic said...

actually....
xde actuallynye.....
macam hanjeng citer ni....hahaha
tak dapat imagine...hihi

A. Asyraf said...

cik antibiotik..
perempuan itu bukan berniat membunuh sultan.
dia ingin membunuh suaminya kerana ingin berkahwin dengan sultan..
faham??

=)