Thursday, October 9, 2008

satu

pada suatu hari.

pada.
suatu.
hari.

semua bermula dengan suatu hari.
kenapa.

sebab semua orang mau lari dari hari semalam2.
atau mengelak untuk memikir hari2 mendatang.

apa beza dengan hari itu?
yang suatu hari itu?

nama aku juwita.
dan aku melankolik.
pembinasa dan pemusnah.

di sini,
semuanya bermula dengan
"pada suatu hari"

6 comments:

tri said...

hai,

boleh berkenalan?

hatrikirana said...

mcm baru bercinta jer encik tri dan cik fynn ni...
org sekeliling akan berseloroh berkata sambil menutup sedikit mulut dan berbisik sesama sendiri
"korang dua org ni ada apa2 ke" kata minah.
dlm bayangan aku skrang ni, pastinya cik fynn menjawab;
"mungkin dia yang dianugerahkan untuk aku dan bertahan hidup untuk aku, cuba untuk serasi nnt"

*ku ucap bahagia utk kamu berdua-hingga ke akhir hayat*

ML Amnesia said...

wahwahwah.
sang suami dtg meminta izin nk b'kenalan.

adoiyai.
apa2 je la.
whatever it is,
korang couple yg best, layan abes la!
bhahaha.

good luck!

syaza nazura binti noor azmi:) said...

nice writing skills ,
nice stories .
care to write more ?

:) keep it up !

antibiotic said...

actualy....
aku ade slh eja actually mse 2... nsb baek akk btlkan..hahaha
segan sial....
tp best sajak ni... xde sangat isi die but cerita tentang keramaian manusia yang selalunya ingin lari dari masalah,pastu....
entry ni gak memg mule2 di tulis..memgla suatu hari...hihi
sampai sekrg ni yang ke lima belas... limabelas hari...hihihi

emelda said...

tak menulis lg ke?best la semua tulisan2 awk ni..penuh makna yg tersirat..saya sukeee banget!!hehe..
tulis la lg..plss ;)